helenawe

Vlog: Danmark

• Publisert: 25.07.2016, 12:36
  • Kategori: Videoblogger
  • Heihei. Forrige torsdag var jeg med familien min til Danmark. Vi tok en dagstur til Frup sommerland, og det har jeg selvflgelig laget en vlog fra. Vi hadde en kjempekoselig tur! Hper dere liker videoen.

• 2 kommentarer
  • Antrekk fra Tyrkia

• Publisert: 24.07.2016, 13:16
  • Kategori: Tyrkia 2016

• Jeg har en del upubliserte innlegg fra Tyrkia, rett og slett fordi det skjedde s mye at jeg aldri rakk poste dem. I tillegg gikk kameraet mitt i stykker, s jeg tenkte jeg skulle spare flest mulig bilder s jeg fikk publisert innlegg jevnt utover. Isteden ble det ingen innlegg, haha. S derfor publiserer jeg dem n istedenfor. Her er antrekket fra frste dagen.

• 14 kommentarer
  • Videoblogg: Min morgenrutine

• Publisert: 21.07.2016, 13:00
  • Kategori: Videoblogger
  • N er det en stund siden forrige video, for da jeg var i Tyrkia slutta kameraet mitt funke. Men mamma foreslo bruke hrfneren og blse p det, og n funker det igjen(???). S da er det klart for fler videoer. Denne gangen er det morgenrutinen min. Jeg er en person som alltid har drlig tid, men morgenrutiner, det har jeg faktisk. Det er sykt.

• 1 kommentarer
  • Kalvya med kjresten min

• Publisert: 20.07.2016, 18:12
  • Kategori: Hverdag

• I dag var det s fint vr da jeg vkna, at jeg fikk lyst til dra p stranda. S jeg ringte og vekte kjresten min, fikk han til hente meg, og s dro vi til Sandvika. Jeg drar alltid til Asker eller Sandvika for bade, for jeg bader bare i saltvann. Jeg hater snn ferskvann med masse smfisk helt inntil land. Her hvor jeg bor har vi to badesteder, men begge stedene kryr av fisk. sj. Men det er jo veldig fint i Sandvika i tillegg, s det gjr meg ingenting reise dit. Vi var p stranda et par timer, fr vi ble sultne og dro p subway istedenfor. Det var veldig koselig, og vret var fantastisk. Ikke like varmt som Tyrkia, men det gjr ingenting s lenge det er sol.

• Takk for n, Tyrkia

• Publisert: 20.07.2016, 09:16
  • Kategori: Tyrkia 2016
  • Det er tirsdag 5.juli. Klokka er 05:00, jeg sitter p flyplassen i Bergen og venter p g ombord. Vi venter alltid helt til slutt med g p flyet, slik at vi skal slippe st i k. Jeg er redd. Litt redd for kjre fly. Men mest redd for terror. Venner har advart meg mot dra. Media skriver om terrorangrep, nordmenn som frykter Tyrkia, "terroreksperter" som advarer mot Alanya, reiseselskaper som har hatt fler avbestillinger enn bestilliger de siste dagene. Men her sitter jeg, p vei til Tyrkia. Flyet er fult. Ikke av tyrkere som skal ned beske familiene sine, men av nordmenn. Kjrestepar. Vennegjenger. Og barnefamilier. Jeg tenker at det er godt se at det er fler enn oss som trosser frykten, og gr ombord p flyet

11:20. Flyet lander p Gazipasa. Varmen slr i mot meg i det jeg gr ut av flyet. Ken til passkontrollen er lang. Vi str nesten en halvtime i k fr vi kommer igjennom. Det er beroligende se hvor mange andre som ogs har reist til Tyrkia. Vi kommer oss igjennom passkontrollen, fr henta bagasjen og finner riktig transferbuss. Der blir vi sittende og vente en stund fr vi kjrer. Jeg er her. N er det ingen vei tilbake. Og det fles greit. Bussen kjrer. Ut av Gazipasa, og inn i Mahmutlar. Palmer, strender, havet og mosker p hvert hjrne. Jeg fr flelsen av at jeg aldri dro herfra. Frykten forsvinner. Jeg fler meg hjemme, og hjemme fles trygt.

De neste dagene er det stille og rolig. Jeg nyter over 30 varmegrader, sol, strender og basseng utenfor leiligheten. Stranda er full av mennesker. Bargata i Alanya ogs. Jeg fr ikke avisartiklene i Norge til stemme overens med det jeg opplever her. Jeg er glad for at jeg dro. Jeg fler meg p ingen mte utrygg. Og det ser ikke ut til at noen av de andre turistene fler det annerledes. Norske familier koser seg p stranda. De spiser mat p samme restaurant som oss, tar noen drinker, og hygger seg til langt p natt. Alt fles som fr.

Helt til n. Det er fredag 15. juli. Klokka er rundt 21 i Tyrkia. Vi fr en melding om skudd i fler byer i Tyrkia. Ankara og Istanbul som vanlig. Jeg tenker ikke noe mer over det, vi er tross alt langt unna bde Ankara og Istanbul. Jeg danser med noen tilfeldige damer, gr p do, setter opp hret og ser p telefonen min en time senere. 3 ubesvarte anrop og alt for mange uleste meldinger. "Hva skjer n?", tenker jeg. Det som skjer er et forsk p millitrkupp, og Erdogan har bedt om at vi skal ut i gatene og demonstrere. UD frarder alle reiser til Tyrkia. Familien min ber oss om g inn, og gatene fylles av politi som sender alle hjem. Facebook og andre sosiale medier stenges. I dag er jeg redd. I dag fler jeg meg ikke trygg lenger. Heldigvis skal jeg hjem i morgen. Jeg ringer familien min hele tiden. Jeg oppdaterer nyhetene hvert 2.sekund. Jeg ligger vken nesten hele natta. Dette fles ikke virkelig. Utenfor demonstreres det. Og vi vet egentlig ingenting. Hvor lenge skal det holde p? Jeg er redd, men sovner tilslutt.

Klokka er 08:00, og jeg er allerede vken. Jeg er sulten, men vi er tomme for mat, og det er portforbud i Tyrkia. Jeg spiser en halv snickers og rester av en yoghurt. Jeg setter meg litt p verandaen, og nyter stillheten. Bassenget er tomt. Gatene er tomme. Jeg er ikke redd lenger. Mahmutlar fles fredelig igjen. Forsket p et millitrkupp er sltt ned. Det eneste som bekymrer meg n, er at SAS har kansellert flyet ned til Alanya i dag, og jeg vet derfor ikke om mitt fly hjem gr som planlagt. Jeg vil s gjerne hjem i dag. Ikke fordi jeg ikke fler meg trygg lenger, men fordi jeg savner familien og kjresten min. Jeg ligger vken noen timer alene. Venter p at de andre skal vkne. Klokka er 11:16 og jeg fr endelig en melding fra SAS om at flyet mitt gr som planlagt. Jeg er overlykkelig, og bestemmer meg for nyte siste dagen, selvom den ble litt annerledes enn jeg hadde trodd.

Klokka er 17:00. Jeg er klar for reise hjem. Sier "hade" til venninne mine, og setter meg inn i transferbussen. Vi kjrer ut av Mahmutlar, inn i Gazipasa, inn p flyplassen, jeg gr igjennom sikkerhetskontrollen, piper som vanlig, leverer fra meg bagasjen, spiser en sucuk toast og drikker en ayran, gr gjennom neste sikkerhetskontroll og inn p flyet som er litt forsinka. Flyet flyr en annen rute hjem, for unng Istanbul. Jeg sitter ved siden av et kjrestepar p flyet, men sitter heldigvis ved midtgangen. Likevel fles flyturen uendelig lang. Klokka 23:10 lander vi endelig p Gardemoen. Jeg forter meg ut av flyet, gjennom passkontrollen, bruker alt for mye penger i taxfree, henter bagasjen, og mter endelig kjresten min som str og venter p meg. Jeg er trygt hjemme i Norge igjen.

"Alle" sier at de advarte meg mot dette. Men gjorde de egentlig det? Jeg ble advart mot terror, ikke mot forsk p et millitrkupp. For det kunne vi ikke vite. Det var den siste tingen som bekymra meg da jeg dro. Jeg er glad for at jeg reiste. Heldigvis kan vi aldri vite hva som kommer til skje, hvor det kommer til skje, eller nr det kommer til skje. Jeg var redd den kvelden, fordi vi ikke visste. I ettertid ser vi at det gikk bra. I hvert fall for oss. Ikke vr redde for reise til Tyrkia. Det er deilig vre hjemme igjen, men ikke fordi jeg ikke flte meg trygg. Takk for n, Tyrkia. Jeg kommer tilbake, uansett

• LAS VEGAS

• Publisert: 10.07.2016, 17:38
  • Kategori: Tyrkia 2016

• I gr mtte vi noen jenter som ogs er p ferie her i Mahmutlar. Vi var frst p et utested her, fr vi tok taxi til Alanya. Jentene vi mtte, mtte noen andre kjente, og vi endte tilslutt opp som en veldig stor gjeng. Det var en utrolig morsom kveld p Las Vegas i gr, med andre ord. Jeg skulle egentlig ikke vre med til Alanya engang, men siden vi hadde det s gy, s ble jeg med likevel. Angrer ikke for si det snn. I dag blir det bare en rolig kveld med mat og EM-finale.

M forresten bare beklage den drlig blogginga og den drlig kvaliteten p disse bildene. Jeg mtte hente to av bildene fra facebooksiden til Las Vegas, fordi kameraet mitt har blitt delagt. Jeg veit ikke hva som skjedde, men det skrudde seg plutselig ikke p. Det hender at jeg fr tatt noen bilder innimellom, men s slutter det virke igjen.

• 5 kommentarer
  • Pizza, pina colada og vannpipe

• Publisert: 08.07.2016, 11:01
  • Kategori: Tyrkia 2016

• I gr bestemte vi oss for bare dra ut spise. S vi dro p Moray 2 og spiste pizza, drakk pina colada og ryka vannpipe. Egentlig hadde vi bare tenkt at det skulle bli en liten tur, men vi ble sittende i 6 timer. S lenge at da vi dro derfra, s dro vi innom durumcu og spiste adana durum p vei hjem. h jeg tror durumcu m vre mitt favorittsted. Og da vi var hjemme klokka 3 i natt, tok vi et nattbad i bassenget. Det var en magisk opplevelse, helt til vaktmesteren kom.

• Videoblogg: 7 fakta om meg selv

• Publisert: 07.07.2016, 18:25
  • Kategori: Videoblogger
  • Det er torsdag, og klart for ny video. Jeg hadde egentlig tenkt til lage en vlogg, og har faktisk filma veldig mye. Men fordi jeg har brukt hele dagen p bade i bassenget, s har jeg ikke rekt f redigert den, s det m bli p mandag isteden. Snn blir det p ferie. Heldigvis har jeg endel videoer liggende, s video blir det uansett. Her er 7 fakta om meg. Kleineste videoen jeg har laget(alle driter jo egentlig i disse faktaene hahah).

• Tyrkia - dag 3

• Publisert: 07.07.2016, 10:19
  • Kategori: Tyrkia 2016

• Heihei. Vi har allerede vrt her nede i to dager, men det fles som vi kom for en time siden. Tiden gr s fort. Jeg elsker Tyrkia, og komme hit var som komme til mitt andre hjem. Vi koser oss ihjel med 36 varmegrader, sol, strender, mat og gode drinker. De andre sover enda, men jeg har nettopp spist frokost og tenkte legge meg litt ute ved bassenget. Bassenget her er magisk forresten, vannet er s deilig. Ikke for varmt og ikke for kaldt.

• MERHABA TRKIYE

• Publisert: 05.07.2016, 14:41
  • ENDELIG ER VI HER!

• 8 kommentarer
  • Oslo - Bergen

• Publisert: 05.07.2016, 01:39
  • Kategori: Tyrkia 2016

• Hei fra Bergen. Vi har nettopp landet her, etter at det ble litt forsinkelser med flyet fra Oslo. Men det gjr egentlig ingenting, for vi skal tross alt vente her til klokka 6 i morgen tidlig, fr turen gr videre til Alanya. Jeg prver holde meg vken, snn at jeg kan sove p flyet, men det kommer til bli vanskelig. Gleder meg bare til vi fr levert fra oss bagasjen. Da vi var p Gardemoen fikk vi hjelp til sjekke inn bagasjen, men de sendte den bare til Bergen, og ikke videre til Tyrkia. I tillegg fikk jeg feil billett. Da jeg skulle g gjennom passkontrollen stod det at jeg var p feil flyplass, for jeg hadde ftt billetten fra Bergen til Tyrkia, og ikke billetten fra Oslo til Bergen. Stuk. Men flyturen gikk fint, og veldig fort.

• 9 kommentarer
  • Videoblogg: Pakk med meg til Tyrkia

• Publisert: 04.07.2016, 14:10
  • Kategori: Videoblogger
  • Jeg har ikke s god tid, s jeg gjorde dette p den enkle mten, og bare pakka alt mens jeg filma. Derfor har jeg jeg vrt ndt til klippe denne videoen ganske mye. S jeg har ikke med meg s lite topper og sminke som det ser ut som, haha. Det hadde dessverre aldri skjedd, jeg har ALLTID med meg akkurat 20 kilo.

• God morgen

• Publisert: 04.07.2016, 10:41
  • Kategori: Hverdag

• I dag ble det tidlig morgen p meg(vkna for lenge siden), jeg har nemlig hundre ting jeg skal rekke. For i ettermiddag reiser jeg til Tyrkia!! Jeg m pakke(seint ute som vanlig), handle det siste jeg trenger og n skal jeg fikse vippene mine. Jeg har aldri vrt flink til planlegge, og ender som regel opp med ha veldig drlig tid. Men jeg liker det snn, for da gr ikke tiden s tregt. I dag kommer det en "Pakk med meg til Tyrkia" - video og, s det er bare flge med.