helenawe

Grşrz Trkiye

• Publisert: 04.05.2018, 19:25
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • Takk for n Tyrkia. Takk for sol, palmer, strand, sommer og sand mellom trne. For saltvann i hret. Og for fregner i ansiktet. Takk for sene sommerkvelder. For at jeg har ftt danse med en kald drink i hnda til sola str opp. Mens jeg ler sammen med vennene mine og tenker p hvor bra livet egentlig er. Takk for at jeg fikk lpe i regnet sammen med min bestevenn, mens det fortsatt var varmt nok til g i bikini.

Takk for flelsen av tilhrighet. For alle smilene. For alle trene. For kranglene. For alle klemmene nr vi har blitt venner igjen. For alle kyssene. For musikken. Musikken som ble spilt da vi l p stranda og snakket om livet. For musikken som ble spilt mens vi gikk gjennom bargata klokka ett om natta. For musikken som ble spilt mens vi satt med henda ut av bilvinduet, mens hret blafra i vinden og vi kjrte inn i solnedgangen. Takk for at jeg fikk sitte ved havet grte til soloppgangen. For at jeg fikk kjenne p frykten da jeg hoppa fra bten, ute p havet. For alle mltidene jeg har hatt sammen med mennesker jeg er glad i. For frokosten til baba. For suppe klokka fem p natta. For lunsjen p stranda. For frokosten p dim cay. Og for nattmaten han laget til meg p bten fr jeg skulle reise. Takk for alle menneskene jeg har blitt kjent med. For alle vennene jeg har ftt.

Takk for at jeg har ftt dele tiden med min bestevenn. For at jeg har vkna hver dag ved siden av henne. For 15 minutters stillhet hver morgen. Fordi ingen av oss klarer leve nr vi vkner. For at hun har grtt med meg. Holdt rundt meg nr ting har blitt for vanskelig. For at hun har gitt meg en skulder etter at vi har krangla. For at hun har ledd med meg. Dansa p baren med meg. Og levd med meg.

Takk for at jeg har ftt fle. For at flelsene mine fles normale. For at jeg har ftt oppleve mer glede enn sorg. For at jeg har smilt oftere enn jeg har grtt. Takk for at jeg har ftt elske livet.  reise til Tyrkia gjorde godt for sjela mi. Det var akkurat dette jeg trengte. Takk for meg. Vi ses om ikke s lenge. Seni seviyorum, Trkiye.

To ukers ferie ble til fire ukers ferie. Men n ligger jeg i senga mi, hjemme i Norge.

• 11 kommentarer
  • Beach no 6

• Publisert: 29.04.2018, 22:49
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • Jeg begynte egentlig skrive dette innlegget for mange timer siden, men s klarte jeg sovne samtidlig som jeg redigerte bilder. Dette begynner virkelig bli et problem, at jeg bare sovner. Jeg blir helt plutselig trtt, og har ikke en sjanse til holde meg vken. I natt var vi ute med noen jenter fra England og Danmark, og plutselig bare sovna jeg. P vei hjem stoppa vi innom et sted for spise suppe(alts hvem spiser suppe klokka halv fem om natta??? vi har gjort det fler ganger n. det er egentlig litt hyggelig da), og da sovna jeg mens jeg spiste, inne p resturanten, herregud.

I dag vkna vi tidlig fordi vi egentlig skulle p piknik med Mamut og Egit. Men Mamut klarte ikke vkne, s det ble ikke noe av. I dag heller. Vi skulle egentlig p piknik med dem i gr, men det ble heller ikke noe av. S da prver vi igjen i morgen. Siden vi ikke fikk noe svar, s endte det selvflgelig opp med at vi la oss til sove igjen. Vi klarer virkelig aldri komme oss tidlig ut i sola. Men siden det ikke ble noe av pikniken, tok de oss med p stranda isteden. Denne gangen dro vi til en strand i Tosmur, som jeg ikke har peilig p hva heter. Noe med nummer 6. De hadde elendig wifi, men ellers var stranda veldig fin. Bra wifi er selvflgelig viktig for meg, da sosiale medier er 2/3 av livet mitt.

• 10 kommentarer
  • Goya Beachclub

• Publisert: 26.04.2018, 20:18
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • I dag har vi vrt p en strand som heter Goya Beach eller noe snt. Vi dro sammen med Mamut og Erkan og en kompis fra Nederland. Mamut og Erkan er de samme som vi har gjort stort sett alt sammen med i det siste. Mamut har leid bil og tar oss med rundt om kring p steder vi aldri har vrt fr. Jeg og Selin har aldri gjort s mye p en ferie noen gang, som det vi har gjort denne gangen. Stedet vi var p i dag var en beachclub, som l p stranda, og som hadde et basseng. Med bassengbar og solsenger i bassenget. Og sinnsykt god mat.

N er det bare en uke til vi skal hjem, og det blir veldig rart. Og trist reise fra alle de gode vennene vi har her nede. Jeg tror ikke de fleste forstr at vi faktisk har en del av livet vrt her nede. At menneskene vi henger med ikke bare er tilfeldige mennesker vi mter p ferie og glemmer nr vi er tilbake i Norge, men faktisk er vennene vre, og mennesker vi er oppriktig glade i. Jeg tror faktisk at jeg har fler venner her nede enn det jeg har hjemme i Norge. Og vi har vrt her s mange ganger n, at dette fles som et annet hjem og ikke et feriested.

• Beach day

• Publisert: 24.04.2018, 09:45
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • I gr var vi p stranda hele dagen. Vi gikk ned til stranda med engang vi vkna og spiste frokost der. Eller for vre helt rlig; vi vkna tidlig, spiste frokost p stranda fordi vi inns at vi ikke rakk lage frokost hjemme, fordi vi hadde brukt tre timer p komme oss ut. Jeg skjnner ikke hva det er med oss, men uansett hva vi skal, s tar det s lang tid. Men vi kom oss i hvert fall p stranda til en ganske brukbar tid.

Vi l som sagt p stranda hele dagen, bada litt og mtte noen gutter vi ble kjent med her om dagen. Vi synes de hadde s kul stil, s vi mtte rett og slett bli kjent med dem. Etter vi hadde vrt p stranda, dro vi til Garip og spiste middag sammen med baba. Jeg elsker spise ute her i Tyrkia, for jeg fr ayran til hvert eneste mltid. De har til og med ayran p Mccern og Burger King. Hvorfor har de ikke ayran noen steder i Norge:((

• 12 kommentarer
  • To ukers ferie ble til fire

• Publisert: 22.04.2018, 18:56
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • De siste dgnene har rett og slett ikke vrt s bra. Natt til fredag var kanskje en av de verste nettene jeg noen gang har opplevd. Jeg vet ikke om jeg kommer til skrive p bloggen om hva som faktisk skjedde. Men det endte i hvert fall med at jeg ble plukka opp av politiet og satt p med dem. Politimannen var sykt hyggelig, og han har faktisk sendt meg melding i dag, bare for hre om det gr bra med meg. Jeg var faktisk ikke hjemme fr klokka 5 p ettermiddagen i gr, s det ble en lang natt, uten noe som helst svn.

Men i dag har dagen vrt bedre. Vi har vrt p Cleopatra beach sammen med to kompiser. Vi har bada, solt oss og bare slappet helt av. Cleopatra er s utrolig fin, jeg har faktisk aldri vrt der for ligge p stranda fr. Og mens vi l p stranda gikk det opp for oss at vi skal reise hjem om 4 dager. S da fikk vi et innfall om at vi skulle endre billettene enda engang, og bli en uke lenger. S vi gjorde det, og n skal vi ikke hjem fr 3.mai. Men da jeg virkelig hjem. Jeg har altfor mye gjre hjemme i mai. Og jeg savner familien min og katten min.

• 13 kommentarer
  • Nr livet er bra

• Publisert: 19.04.2018, 19:53
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • I gr var vi p Dim Cay. To kompiser av oss henta oss tidlig og kjrte oss dit sammen med to andre danske jenter. Der spiste vi frokost, bada i iskaldt vann og solte oss en stund. Etter vi hadde vrt der tok de oss med til et sted, inne i skogen, hvor det var en sykt fin foss. Og etter det s dro vi til en mosk(!!!). Jeg har alltid hatt lyst til beske en mosk. Vi har faktisk planlagt beske en mosk hver gang vi har vrt her, men aldri ftt gjort det. S det var sykt gy at vi endelig gjorde det. Jeg ba til og med en bnn. Det s sikkert helt idiotisk og respektlst ut at det l en helt lys, blond jente p alle fire og ba mot Mekka, men jeg mente det faktisk, og gjorde det ikke for tull. Etter vi hadde vrt i mosken tok de oss med til Damlatas og opp p borgen for se p utsikten. Jeg og Selin snakka om det da vi kom hjem, at herregud, s mye har vi faktisk aldri gjort p en dag fr. Vi dro til og med ut i Alanya i natt.

I dag tidlig henta han samme kompisen vr, som kjrte oss i gr, oss igjen. I dag dro vi til en strand et stykke utenfor Alanya. Det var en liten, helt bortgjemt strand, mellom fjell. For et sykt koselig sted. Det var litt overskya, men det var i grunn helt perfekt. Jeg har sagt til Selin at jeg kunne tenke meg sitte ved havet og bare grte og grte. Og dette var en snn type strand som hadde vrt helt perfekt til akkurat det. Men jeg grt ikke i dag da. Etter det tok vi turen opp til enda et sted med fantastisk utsikt, ogs dro vi p Alanyum og spiste. Jeg tror aldri at jeg og Selin har gjort s mye p ferie noen gang, som det vi har gjort denne ferien her.

I dag var dagen vi egentlig skulle ha reist hjem. Jeg er sykt glad for at vi valgte bli her en uke til, for jeg er absolutt ikke klar til forlate Tyrkia helt enda. Jeg koser meg s mye, og vi har noe gjre hele tiden.

• 11 kommentarer
  • Bttur

• Publisert: 17.04.2018, 10:24
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • Ja, s da gikk det visst noen dager uten oppdateringer igjen. Det har rett og slett skjedd s mye at jeg har ikke hatt tid. Vi blir invitert p s mye her nede, s vi gjr noe ca. hele tiden. De siste dagene har vi blitt invitert i bryllup, p bttur, vors og til Alanya. Men det har ogs skjedd en del triste ting. F.eks. s krsja bussen som skulle frakte oss til bten. Det gikk heldigvis bra, ingen ble skada, men bilen ble vraka. Men natta fr var det en motorsykkelulykke. Kompisen vr satt bakp. Han overlevde, men han andre dde. S i gr brukte vi stort sett hele dagen p beske han p sykehuset. Han s ikke ut stakkar, men han lever i hvert fall. Men en ung gutt dde for null grunn, og det er s utrolig trist. kjre motorsykkel p motorveien her i Alanya er noe jeg aldri skal gjre, det er s farlig.

Men det var egentlig ikke det innlegget skulle handle om, og dette skulle egentlig ikke bli et trist innlegg. For vi har jo vrt p bttur. En kompis her nede inviterte meg og Selin til bli med p bttur. Egentlig skulle fler bli med og, men p grunn av ulykken, ble det bare oss. Vi vkna klokka 8(!!), ble henta med buss og frakta til Alanya. Som sagt s krsja bussen. Han som kjrte var en idiot, og han lo av det etterp og sa at det var vr feil, fordi han mtte henta oss. I tillegg presterte han si at det er helt normalt krsje. Fuck han. Men btturen var s koselig. Jeg hoppa fra bten, vi fikk servert lunsj, det var sol hele dagen, skumparty og livet var herlig i noen timer. Vi nekta kjre med den samme bussjfren hjem, s kompisen vr fikk broren sin til kjre oss hjem. Det var s hyggelig gjort.

• 9 kommentarer
  • Vi har endra billetten hjem

• Publisert: 14.04.2018, 10:26
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • Sorry for null oppdateringer i gr. Det var s fint vr og vi var p stranda hele dagen. Herregud, jeg elsker vre p stranda. Bare slappe av og gjre ingenting. Vi kan rope hvis vi trenger mat eller drikke, og fr det servert p solsenga. Etter vi hadde vrt p stranda tok vi en tur ut her i Mahmutlar for mte noen gutter vi kjenner. Etterp kjrte de oss hjem med scooter, og jeg elsker kjre scooter, haha.

Livet er bra her nede. Faktisk s bra at vi bestemte oss for utsette billetten vr hjem. S n skal vi vre her en uke lenger. Plutselig ble en to ukers ferie til en tre ukers ferie. Det kosta oss s godt som ingenting gjre om billetten, s hvorfor ikke? Det eneste som mangler her nede er familien min og katten min. Psyken min er s mye bedre, s nr vi begge har muligheten til vre en uke lenger, s gjr vi det. Wohooo.

• 26 kommentarer
  • Stranda uten sol

• Publisert: 11.04.2018, 22:02
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • I dag vkna vi tidlig for dra p stranda. Men typisk nok(nr vi for engangs skyld vkner s tidlig) s var det overskya i dag. S da tok vi det litt mer med ro og spiste frokost hjemme fr vi gikk ut. Vi bestemte oss likevel for dra p stranda, for det var veldig varmt. S vi fikk tatt litt bilder og l p stranda en stund. Men det er vel ingen hemmelighet at vi egentlig gikk p stranda for spise. S vi spiste litt ogs gikk vi hjem ganske tidlig, og bestemte oss for sminke oss tidlig i dag. S n skal vi snart en tur til Alanya.

• En tur til Damlatas

• Publisert: 11.04.2018, 00:25
  • Kategori: Tyrkia 2018
  • Jeg har prvd publisere dette innlegget siden klokka 8, men bildene har ikke lastet opp fr n. Jeg kdder ikke nr jeg sier at jeg har prvd laste opp bildene i fem timer n. Men endelig gikk det! Og jeg har ftt redigert en vlogg i mellomtiden, s det gr bra.

I dag har vi i hvert fall vrt i(eller p?? aner ikke) Damlatas. Vi tok bussen til Alanya og tok taxi videre til Damlatas. Der beskte vi Damlatas grotten og tok gondol opp til borgen. Det var sykt kult se Alanya fra gondolene. Nr vi kom p toppen gikk vi rundt borgen. Det var s slitsomt, men likevel s verdt det. Utsikten fra borgen og utover Alanya er magisk. Det eneste som var litt dumt var at jeg og Selin av en eller annen grunn hadde tenkt at vi skulle fryse(???) inne i grotta. S vi hadde kledd p oss ganske mye, og det angra vi ganske fort p. Men til tross for at jeg holdt p svette ihjel i genseren min, s har det vrt en sykt bra dag, og jeg har opplevd s mye. Jeg kommer aldri til glemme det synet av Alanya fra toppen av gondolen. Etter vi hadde tatt gondolen ned igjen tok vi en tur til Alanya og spiste.